Táboření

Jak bude vypadat táboření na Národním skautském jamboree? Co si s sebou přivést? 

Doprava na akci

V den začátku a konce akce budou posíleny spoje hromadné dopravy do Hradce Králové. Z vlakového nádraží budou zajištěny zdarma autobusy, které vás dovezou až do areálu akce - Parku 360. 

Přímo v areálu bude možnost zaparkovat auto na nehlídaném parkovišti, které bude umístěné za plotem v areálu akce. Nebude tedy problém dojet na akci autem nebo využít doprovodné vozidlo i s vlekem, kterými na akci dovezete vybavení, větší stany, lavičky nebo další věci, které vám mohou zpříjemnit pobyt na Jamboree.

Účastnická auta nebudou mít povolena z důvodu bezpečnosti vjezd až do subcampu. Budou moci vjet do části určené pro parkování na kraji areálu. Tento prostor bude za plotem, ale nebude hlídaný. 

Subcampy

Účastníci budou rozděleni do 8 subcampů. V každém subcampu bude zhruba 14 jamoddílů. Pokud se jednotlivé skupiny do jamoddílů nespojily v rámci registrace, budou do jamoddílů spojeni organizátorem. Pro každý jamoddíl bude vyčleněno místo pro táboření (bližší popis níže).

Důležitou osobou každého subcampu je jeho šéf. Jeho rolí se starat o vás a chod celého subcampu a budete s ním mít pravidelné porady. Zároveň šéf subcampu přináší podněty od vás k vedení akce. Šéfa subcampu většinu času najdete v infostanech. V infostanu se vždy dozvíte aktuální informace a případné změny programu. 

Každý subcamp bude mít ve svém areálu velký stan (hangár) pro cca 150 osob se stoly a lavicemi, který bude sloužit jako jídelna nebo prostor pro společné trávení času. V jídelně bude umístěn omezený počet elektrických zásuvek. Doporučujeme využívat k dobíjení elektronických zařízení také vlastní powerbanky.

Vedle jídelny bude umístěna částečně zastřešená varná zóna. To bude jediné místo, kde bude možné vařit. Bude možné využívat pouze plynové nebo lihové vařiče, otevřený oheň je zakázán. Využití grilu ani otevřeného ohně není povoleno.

Na varnou zónu bude navazovat prostor, kde si oddíly mohou postavit své jídelní stany, které mohou nabídnout ostatním členům subkempu k užívání. Jídleny k soukromému užívání doporučujeme umístit v areálu jamoddílu. Každý subkemp bude mít k dispozici 20 pivních setů. K mytí nádobí budou vyznačena speciální místa. Ohřev vody si řeší každá skupina samostatně, teplá voda na mytí nádobí k dispozici nebude.

Na okraji subcampu budou umístěny odpadkové koše a sociální zařízení (záchody, umývárna, kohouty s pitnou vodou, výlevka na odpadní vodu).

Pro celý subcamp bude vyhrazena plocha pro společné aktivity – nástupy, sportovní aktivity ad.

Místo pro táboření jamoddílu

Každý jamoddíl bude mít přidělenou plochu pro táboření o velikosti 300 m2 (zhruba 30x10 m). Tato plocha je určená pro umístění stanů jamoddílu. Jamoddíl si do prostoru místa pro táboření může umístit i další stavby sloužící jako zázemí jamoddílu – hangár, větší stan, teepee, kde budete moci připravovat jídlo, trávit volný čas ad. 

Pokud nejedete již jako kompletní jamoddíl sestavený střediskem nebo oddílem, budete sdílet místo pro táboření s jinou skupinou. Myslete na to při plánování staveb a využití místa. Místo pro táboření bude vaším společným a sdíleným prostorem.

Hygiena

Hygienické zázemí na akci bude odpovídat jejímu formátu. K dispozici budou toalety, umývárny a sprchy.

Specifická zdravotní omezení

Pokud potřebujete ze zdravotních důvodů uchovávat léky v chladu, budou k dispozici pro tyto účely lednice. Na akci se obrať na infostan svého subcampu, kde ti poradí.

Stravování

Stravování řeší účastníci samostatně. Na přípravu každého jídla bude časový prostor zhruba 2 hodiny. Doporučujeme založit jídelníček především na trvanlivých potravinách, lednice k dispozici nebudou.

Objednávky čerstvých potravin přes Rohlík

Účastníci i servisáci mají možnost nechat si doručit na místo potraviny přes firmu Rohlík. Vedoucím, kteří se registrovali v rámci dotazníku předem, bude zřízen Premium účet, rozeslán informační email s manuálem pro objednávky a budou mít dopravu potravin zdarma. Pro ty, kteří si účet nestihli zařídit, je možnost využít běžný účet a budou si moci také potraviny nechat do areálu doručit, nemůžeme pro ně ale garantovat doručení a vyprodanost daného zboží. Cena za dopravu bude u objednávek z běžných účtů bude odpovídat ceníku firmy. 

Před první objednávkou doporučujeme nastavit fakturační údaje ve vašem profilu - aby vystavené faktury bylo využitelné do účetnictví střediska.

Objednávat je možné každý den do 16:00 – jídlo dorazí vždy následující den po objednání. Objednávky bude možné dělat nejdříve 4 dny před doručením. Ideální bude objednat veškeré potraviny již první den, aby bylo bylo doručeno, že firma bude mít dostatečné skladové zásoby.

  • Příklad: Objednávka, která má být doručená ve čtvrtek 4.5.2023 v 6:45 půjde dopředu objednat již v pondělí 1.5.2023.

Nákup si můžete vyzvednou každý den ve dvou časech: 6:45 NEBO 16:30 ve dnech 4.-.8. května. Dne 3. května bude možná pouze rozvážka v 6:45.

Videonávod na objednání potravin je k dispozici zde. 

Doporučené vybavení pro jamoddíl

Níže je uvedený doporučený seznam vybavení pro oddíl. Samozřejmě ne všechny oddíly budou moci dovést všechno vybavení a akce se dá zvládnout i s běžným vybavením na puťák. 

  • stany pro účastníky
  • 1–2 party stany jako přístřešek pro případ deště či pro zastínění – společné setkávání, příprava jídla ad.
  • skládací stůl pro přípravu a výdej jídel
  • podložky na sezení
  • plynový vařič
  • nádobí a jídelní potřeby
  • lavor na mytí nádobí (bude zakázáno mýt nádobí v umývárně)
  • kanystr na pitnou vodu
  • pasivní chladící box (polystyrenová lednice/box) na uchování chlazených potravin
  • čerstvé potraviny pro první den
  • připravený jídelníček a objednávka potravin u Rohlik.cz – každé ráno doručí potraviny včetně čerstvého pečiva, uzenin, mléčných výrobků a ovoce a zeleniny až do areálu Národní skautského jamboree
  • osobní vybavení účastníků