Rodič

Jede vaše dítě na Národní skautské jamboree?

Vaše dítě se akce účastní buď jako účastník, tedy je členem družiny, nebo v případě věku nad 15 let může jet jako dobrovolník, který se podílí na organizaci akce.

Proč by mělo jet Vaše dítě na Národní skautské jamboree?

Velké skautské akce jsou vždy jedinečné svým konceptem. Národní skautské jamboree bude akcí roku 2023 a poslední podobné setkání se uskutečnilo před 15 lety. Národní skautské jamboree nabídne Vašim dětem, možnost poznat, jak velké skautské hnutí je u nás v Česku a nabídnout atmosferu, kterou oddíly a střediska nemají.

I přestože akce zasahuje do školních dní věříme, že vědomosti a zkušenosti získané na takové akci mohou pouze přispět osobnímu rozvoji každého účastníka. Díky účasti tisíce vrstevníků má tak každý možnost svého způsobu socializace a díky programům zaměřeným i na jednotlivce na vlastní osobní růst a seberozvoj.

Národní skautské jamboree není koncert, párty ani festival - cílem akce je účastníky vzdělat a rozvíjet, ale zábavnou formou. Čas strávený na akci bude pro Vaše děti přínosný a smyslupný, otevře nové obzory, pomůže nalézt nová přátelství, motivuje je do skautingu a podpoří jejich samostatnost.

Jste rodiče účastníků?

To znamená:

  • Vašemu dítěti je na akci od 10 do 16 let
  • Vaše dítě je členem Junáka –⁠ českého skauta, z. s.
  • Vaše dítě jede spolu se svou družinou/družinami, kterou vede vedoucí starší 18 let

Co byste měli vědět před registrací?

  • na akci registruje celou družinu její vedoucí, který si individuálně vyřeší s rodiči způsob platby
  • vedoucí je za družinu zodpovědný po celou dobu akce
  • před registrací je důležité přečíst si pravidla akce
  • akce zasahuje i do školních dnů, je proto potřeba domluvit, aby účastníci byli ve škole uvolněni. Jako inspirace může sloužit oficiální uvolnění od šéfa akce, které brzy na web doplníme.
  • každý účastník platí 1300 Kč (od 1. 11. 2022 do 4. 12. 2022), 1.600,–⁠ Kč (od 5. 12. 2022 do 15. 2. 2023)

Co nezapomenout sbalit:

  • na akci se bude spát ve stanech, každá družina si proto musí domluvit, kdo stan vezme
  • samozřejmostí je spacák, karimatka, baterka/čelovka a hygienické potřeby včetně ručníku
  • stravování si řeší každá družina samostatně, s sebou proto určitě zabalit ešus, příbor, hrneček a flašku na pití. Vedoucí by pak měl dát pokyny k tomu, jak se bude stravování a ubytování řešit a co dalšího je potřeba vzít.
  • protože se jedná o skautskou akci, nezapomeňte přibalit kroj a šátek, pokud družina má vlastní zpěvník k táboráku se bude hodit
  • na některé aktivity se můžou hodit psací potřeby a sešit na psaní
  • část programu je věnována Skautským stezkám, nezapomeňte proto přibalit i stezku - pokud však družina se Skautskou stezkou nepracuje, kvůli akci jí kupovat nemusíte.
  • oblečení sbalte dle předpovědi, hodit se určitě bude nepromokavá bunda, pevné boty na pohybové aktivity i oblečení, které se může zašpinit - se vším by vám měl být schopný poradit vedoucí družiny, každopádně se jedná o běžnou skautskou akci, takže balte věci jako na delší výpravu
  • na místě bude možné zakoupit drobné občerstvení a družiny vyrazí i do Hradce Králové, doporučujeme proto přiměřené kapesné
  • v rámci programu se bude vytvářet i vlastní potisk, hodit se proto bude i jednoduché (bílé) triko nebo plátěná taška bez vzoru, které na akci potiskneme
  • v areálu bude pro účastníky omezený přístup k elektřině, proto doporučujeme vzít alespoň jednu powerbanku

Pokud vás zajímá více o účastnících, podívejte se na stránku Jsem účastník

Jste rodiče dobrovolníků - servisáků?

To znamená:

  • Vaše dítě je starší 15 let (platí na akci, tj. narozené před 28. dubnem 2008) a chce pomáhat s průběhem akce
  • Vaše dítě se na akci přihlašuje samostaně

Co byste měli vědět před registrací?

  • Na akci se dítě registruje samostatně přes svůj účet ve skautISu, tedy skautském informačním systému. Pokud účet na skautISu ještě nemá, stačí se podívat sem a obrátit se na vedoucího oddílu.
  • před registrací je důležité přečíst si pravidla akce
  • akce zasahuje i do školních dnů, je proto potřeba domluvit, aby dobrovolníci byli ve škole uvolněni. Jako inspirace může sloužit oficiální uvolnění od šéfa akce, které brzy na web doplníme.
  • Dobrovolník za akci platí snížený poplatek. Pokud se zaregistruje od 29. 9. do 4. 12., bude poplatek 650 Kč, od 5.12. do 15. 2. 2023 už to bude 800 Kč. Cena zahrnuje stravování, strip (látkový náramek), hygienické zázemí a tábořiště.
  • při přidělování práce se bude brát ohled na věk a zkušenosti dobrovolníků a budou mít k sobě starší kontaktní osobu
  • dobrovolníci si mohou vybrat z několika kategorií, podle míry zapojení do pomoci s organizací akce, jako motivace pro větší zapojení může sloužit vrácení části registračního poplatku
  1. Servisák Klasik - Přijede nejpozději 2. května v 18:00, tedy večer před začátkem a odjede nejdříve 8. května ve 14:00.
  2. Servisák Master - Přijede nejpozději 2. května v 18:00 a odjede nejdříve 9. května ve 14:00. Za své úsilí dostane navíc kromě dobrého pocitu při odjezdu zpět 100 Kč z registrace.
  3. Servisák SuperMaster - Přijede nejpozději v sobotu 29. dubna ve 12:00 a odjede nejdřív 9. května ve 14:00. Po skončení dostane kromě velkého poděkování při odjezdu nazpět 300 Kč z registrace.

Co nezapomenout sbalit:

  • na akci se bude spát ve stanech, každý dobrovolník si proto musí přivézt stan, nebo se domluvit s dalšími dobrovolníky
  • samozřejmostí je spacák, karimatka, baterka/čelovka a hygienické potřeby včetně ručníku
  • o stravování dobrovolníků se starají pořadatelé, s sebou je ale potřeba ešus, příbor, hrnek a flaška
  • protože se jedná o skautsku akci, nezapomeňte přibalit kroj a šátek, pokud chcete tak vlastní hudební nástroj a zpěvník
  • oblečení sbalte dle předpovědi, hodit se určitě bude nepromokavá bunda, pevné boty i oblečení, které se může zašpinit, pracovní rukavice rozhodně nebudou na škodu - jedná se prostě o skautskou akci, dobrovolníci v této věkové kategorii by už měli mít zkušenosti s tím, co je potřeba zabalit :)
  • na místě bude možné zakoupit drobné občerstvení a v rámci programu vyrazit i do Hradce Králové, doporučujeme proto přiměřené kapesné
  • v rámci programu se bude vytvářet i vlastní potisk, hodit se proto bude i jednoduché (bílé) triko nebo plátěná taška bez vzoru (či jiný textil), které si na akci potiskne
  • v areálu bude omezený přístup k elektřině, proto doporučujeme vzít alespoň jednu powerbanku

Pokud vás zajímá více o servisácích, podívejte se na stránku Jsem servisák

Zajímá Vás více informací o celé akci?

Podívejte se na stránku O akci